Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Έξι συμβουλές για να σώσετε το μυαλό σας

Η νοητική ενέργεια του εγκεφάλου είναι σημαντική και πολύτιμη για όλες τις ηλικίες. Αυτοί που κινδυνεύουν να νοσήσουν περισσότερο από Αλτσχάιμερ και άλλες μορφές άνοιας είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Το πρόβλημα όμως εμφανίζεται σπάνια και σε μικρότερες ηλικίες. Όλο και περισσότερες μελέτες δείχνουν πως τα δραστήρια άτομα έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν μορφές άνοιας. Γι αυτό αποφασίσαμε να σας δώσουμε έξι συμβουλές και πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης, για να αυξήσετε τη μνήμη σας και να αποκτήσετε δυνατό μυαλό, ώστε να αποφευχθεί το πρόβλημα στο μέλλον.
  1. Κίνηση και άσκηση: Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι η κίνηση και ειδικότερα η άσκηση, επιβραδύνει την εξέλιξη της άνοιας. Μία πρόσφατη επιστημονική μελέτη που εφαρμόστηκε σε άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών απέδειξε πως το περπάτημα επιβραδύνει σημαντικά την άνοια και αυξάνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο. Γι αυτό η κίνηση και η άσκηση μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία και σε άτομα άλλων ηλικιών. Εάν είστε ενήλικα εργαζόμενα άτομα, 30 λεπτά καθημερινού περίπατου μπορούν να σας βοηθήσουν να εξασφαλίσετε μια καλύτερη μνήμη για το μέλλον.
  2. Τρώτε φρούτα και λαχανικά: Μια πρόσφατη μελέτη απέδειξε ότι η τακτική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε άτομα άνω των 30 ετών, εμποδίζει την ανάπτυξη της άνοιας. Αυτό συμβαίνει γιατί τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες που εκτός από την αποτροπή άνοιας, βοηθούν και στη πρόληψη της πρόωρης γήρανσης του δέρματος.
  3.  Προσπαθήστε να μειώσετε τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακή νόσο: Τα καρδιοαγγειακά νοσήματα, όπως επίσης ο διαβήτης, το χρόνιο στρες, η υψηλή χοληστερόλη και η παχυσαρκία μπορούν να οδηγήσουν σε αιτίες εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άλλων μορφών άνοιας. Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε τακτικά την καρδιά μας, ώστε να μειώσουμε τους παράγοντες κινδύνου.
  4. Δραστηριοποιηθείτε στη τέχνη και στο πολιτισμό: Η συμμετοχή σε πολιτιστικές, κοινωνικές ή φιλανθρωπικές εκδηλώσεις μπορεί να αποδειχτεί πολύτιμη για το μυαλό σας. Μια νέα μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα πως η άνοια μπορεί να προληφθεί, αν τα άτομα ασχολούνται με κοινωνικές ή φιλανθρωπικές εκδηλώσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί η δραστηριοποίηση βοηθά τα άτομα μαθαίνουν καινούρια πράγματα και έτσι να «γυμνάζουν» το μυαλό τους.
  5. Φροντίστε την υγεία των δοντιών σας: Νέα επιστημονική μελέτη αποδεικνύει πως η σωστή οδοντιατρική περίθαλψη και υγιεινή, μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη μορφών άνοιας.
  6. 'Ακονίστε' το μυαλό σας: Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι η σκληρή νοητική εργασία βοηθά τη μνήμη και αποτρέπει την άνοια. Παιχνίδια μνήμης, όπως σταυρόλεξα, sudoku, κ.τ.λ. μπορούν να σας βοηθήσουν στη διατήρηση του εγκεφάλου σε άριστη κατάσταση.
Η πηγή του παραπάνω κειμένου είναι το www.ygeiaonline.gr αλλά εγώ θα σας παραπέμψω στο http://www.ameagreek.gr για να δείτε και άλλα ενδιαφέροντα άρθρα

Δεν υπάρχουν σχόλια: